Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Archives
Editorial Team
Announcements
Submissions
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 4 (2024): Fluxo Contínuo: Tema Livre
Vol. 9 No. 4 (2024): Fluxo Contínuo: Tema Livre
DOI:
https://doi.org/10.29280/rappge.v9i4
Published:
2024-12-31
Artigos
DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO AO ENSINO DE HISTÓRIA: VÍNCULOS, CURRÍCULOS E DEBATES
Raquel Freire Bonfim, Cintia Borges de Almeida
1-19
PDF (Português (Brasil))
EDUCATIONAL POLICY FOR THE INTERNATIONAL MIGRANT STUDENT IN ELEMENTARY SCHOOL OF THE MUNICIPAL EDUCATION NETWORK OF CAMPO GRANDE-MS (2017-2021)
Edgar da Silva Queiros, Celeida Maria Costa de Souza e Silva
1-20
PDF (Português (Brasil))
SISTEMA DE JUSTIÇA E INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL: DESAFIOS AO SERVIÇO SOCIAL
Silvia da Silva Tejadas, Maiz Ramos Junqueira
1-21
PDF (Português (Brasil))
School dropout and Bolsa Família conditions: an analysis of beneficiary families
Érika Almeida Chaves, Jerônimo de Freitas Regis, Antonia Solange Pinheiro Xerez
1-18
PDF (Português (Brasil))
FAMILY AND SCHOOL IN COPING WITH CHILD SEXUAL ABUSE IN CONTEMPORARY TIMES: A LITERATURE REVIEW
Leide Daiana Carvalho Cunha, Patrícia Lana Pinheiro Guerreiro, Scarlett O’Hara Costa Carvalho
1-19
PDF (Português (Brasil))
MÍDIAS EM FOCO NA DESCONSTRUÇÃO DA VIOLÊNCIA CONTRA A MULHER: RELATO DOCENTE
Jossimária de Sá Meira, Elizabette Cristina Silva Cunha, Claúdia Lilian Alves dos Santos
1-15
PDF (Português (Brasil))
BIOGRAPHY AND ONTO-MATERIALISM: FIRST APPREHENSIONS
Janaira Fernandes Teixeira, José Deribaldo Gomes dos Santos
1-15
PDF (Português (Brasil))
FREEDOM AS AN INSEPARABLE CONDITION OF BE MORE IN PAULO FREIRE
Geraldo Mateus de Sá
1-19
PDF (Português (Brasil))
OS MUSEUS VIRTUAIS E MEMORIAIS: ESPAÇOS NÃO FORMAIS DE ENSINO E DE RESGATE DA MEMÓRIA DAS INSTITUIÇÕES ORIGINÁRIAS AOS INSTITUTOS FEDERAIS
Itamar de Souza Gomes, Adriano Reder de Carvalho
1-22
PDF (Português (Brasil))
TECHNOLOGY AS AN ENABLER OF INCLUSION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Robério Ferreira Nobre, Marcio Romeu Ribas de Oliveira
1-17
PDF (Português (Brasil))
RED RESOLVEX: UMA FORMAÇÃO PARA OS FUTUROS PROFESSORES DE MATEMÁTICA
Areli Laís do Nascimento Alves, Ernani Martins dos Santos
1-16
PDF (Português (Brasil))
WEAVING DIALOGUES BETWEEN PROFESSIONAL EXPERIENCE AND CURRICULAR INTERNSHIP
Ismênia Gurgel Martins, Jéssyka Melgaço Rodrigues, Raquel Crosara Maia Leite
1-18
PDF (Português (Brasil))
Studies with critical analyses of the National Common Curricular Base
Elaine Gonçalves da Silva, Raquel Alves Bozzi, Janaína Farias de Ornellas
1-15
PDF (Português (Brasil))
ART AND EDUCATION: IMPACTS ON THE INITIAL TRAINING OF PEDAGOGUES
Bruno de Oliveira Sales Mota, Geandra Cláudia Silva Santos
1-18
PDF (Português (Brasil))
TEACHING KNOWLEDGE MOBILIZED TO TEACH ART IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL IN FORTALEZA
Polyana Nogueira Dias, José Álbio Moreira Sales, Jacqueline Rodrigues Peixoto
1-16
PDF (Português (Brasil))
WEAVING DIALOGUES BETWEEN PROFESSIONAL EXPERIENCE AND CURRICULAR INTERNSHIP
Maria José da Cruz, Darliane Silva do Amaral, Francione Charapa Alves
1-16
PDF (Português (Brasil))
ORGANIZATION OF EDUCATION IN ANGOLA: ANALYSIS OF THE MAIN CHALLENGES OF ACCESS TO THE PRESCHOOL SUBSYSTEM IN THE NGOLA KILUANJE URBAN DISTRICT FROM 2018-2022
Pedro Bernardo Pacheco Bunga, Ana Paula Santiago do Nascimento
1-23
PDF (Português (Brasil))
THE CHILD AND THE GUARANTEE OF LEARNING IN AN EQUITABLE SCHOOL
Ana Maura Tavares dos Anjos
1-20
PDF (Português (Brasil))
THE INVISIBILIZATION OF BLACK BEAUTY IN THE MAKEUP INDUSTRY
Maria Eduarda Freitas Silva
1-16
PDF (Português (Brasil))
ETHNIC-RACIAL DIVERSITY AND CONSTRUCTION OF TEACHING IDENTITY
CHALLENGES AND PERSPECTIVES
Maria do Socorro Lopes da Silva, Elisangela André da Silva Costa
1-16
PDF (Português (Brasil))
IMAGES OF (R)EXISTENCE
Andreza Brito França Lau, Marcelo Gomes da Silva
1-19
PDF (Português (Brasil))
THE ENCHANTED LOOK AT BLACK STUDENTS IN THE SCHOOL SPACE
Samuel Morais Silva
1-18
PDF (Português (Brasil))
Curricular accessibility in Professional and Technological Education (EPT) for students with Autistic Spectrum Disorder (ASD)
Isabel dos Santos Lima, Jalva Lilia Rabelo de Sousa
1-16
PDF (Português (Brasil))
SURDEZ, DEFICIÊNCIA AUDITIVA E TECNOLOGIA ASSISTIVA: RUMO A UMA EDUCAÇÃO INCLUSIVA E DE QUALIDADE
Raquel Angela Speck, Eliana Santana Lisbôa, Josiane Patrícia Rodrigues dos Santos
1-15
PDF (Português (Brasil))
MUSIC AND INCLUSION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA
Carlos Antônio Freitas da Silva, Géssica Fabiely Fonseca
1-19
PDF (Português (Brasil))
AUTISMO NA ADOLESCÊNCIA: UMA ANÁLISE MULTIDISCIPLINAR A PARTIR DO ESTADO DO CONHECIMENTO
une analyse multidisciplinaire basée sur l’état des connaissances
Valena Rodrigues Miranda, Carla Solange Azevedo de Luna
1-23
PDF (Português (Brasil))
A EDUCAÇÃO AMBIENTAL TRANSVERSAL AO CURRÍCULO NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES: UMA ANÁLISE TEXTUAL DISCURSIVA
Rolién José Vieira Cirilo
1-22
PDF (Português (Brasil))
FEEDBACK NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO FÍSICA E DO ESPORTE: UM OLHAR PARA A PRÁTICA PROFISSIONAL
USE OF FEEDBACK IN THE PHYSICAL EDUCATION AND SPORT CONTEXT: A LOOK AT PROFESSIONAL PRACTICE
Nathalia Aparecida dos SANTOS, Vitor Pereira de Oliveira, Cláudio Lúcio Mendes, Lúcio Fernandes Ferreira, Cleverton José Farias de Souza, Alessandro Teodoro Bruzi
1-17
PDF (Português (Brasil))
ANALYSIS AND PERCEPTIONS ABOUT THE WORKLOAD OF PHYSICAL EDUCATION IN STATE SCHOOLS OF PROFESSIONAL EDUCATION
Francisco Eraldo da Silva Maia, Mateus Reinaldo de Paula Araujo, Rodolfo Pio Gomes da Silva
1-19
PDF (Português (Brasil))
Qualis
10.29280
2527-0141
B1
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
Current Issue
navegar
Developed By
Open Journal Systems
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Browse