Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Archives
Editorial Team
Announcements
Submissions
About the Journal
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 2 (2024): Dossiê temático "Práticas educativas em espaços intersubjectivos"
Vol. 9 No. 2 (2024): Dossiê temático "Práticas educativas em espaços intersubjectivos"
DOI:
https://doi.org/10.29280/rappge.v9i2
Published:
2024-06-04
Apresentação
Educational practices in intersubjective spaces
Lia Machado Fiuza Fialho, Maria Aparecida Alves da Costa, Susana Loreto Gavilanes Bravo
1-4
PRÁTICAS EDUCATIVAS EM ESPAÇOS INTERSUBJETIVOS (Português (Brasil))
Dossiê Temático
Pedagogical Pearls
the children's point of view and their perspectives
Francisca Karla Botão Aranha, Juliana Barbosa de Morais Weingartner
01-10
PÉROLAS PEDAGÓGICAS: O OLHAR DA CRIANÇA E SUAS PERSPECTIVAS (Português (Brasil))
Teaching with research
a theoretical-practical exercise
Antonio Vilas Boas
1-11
ENSINO COM PESQUISA: UM EXERCÍCIO TEÓRICO-PRÁTICO (Português (Brasil))
Integral education from the perspective of Sociology teachers
Lorena Cristina de Queiroz Forte
1-16
A EDUCAÇÃO INTEGRAL SOB A PERSPECTIVA DOS PROFESSORES DE SOCIOLOGIA (Português (Brasil))
The conjuncture of geographical teaching in the new school period (1930s)
Gabriele Barbosa Luiz
1-17
A CONJUNTURA DO ENSINO GEOGRÁFICO NO PERÍODO ESCOLANOVISTA (1930) (Português (Brasil))
Pedagogical Residency Program and the teaching identity
report of a PwD resident
Elton Rodrigues Vieira, Keila Andrade Haiashida
1-15
PROGRAMA RESIDÊNCIA PEDAGÓGICA E IDENTIDADE DOCENTE: RELATO DE UM RESIDENTE PCD (Português (Brasil))
The role of the Supervised Internship in initial teacher education
João Rydllem Alcantara Ferreira
1-11
O PAPEL DO ESTÁGIO SUPERVISIONADO NA FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES (Português (Brasil))
From african memories to everyday relationships
an experience report with Dancehall
José Jander Teixeira de Oliveira, Arliene Stephanie Menezes Pereira, Kaline Lígia Estevam de Carvalho Pessoa
1-15
DAS MEMÓRIAS AFRICANAS ÀS RELAÇÕES COTIDIANAS: RELATO DE EXPERIÊNCIA COM O DANCEHALL (Português (Brasil))
Floodplain schools
a portrait from publications in the 2009-2019 cut
Ronilsa Maria Braga Pereira, Anselmo Alencar Colares
01-14
ESCOLAS DE VÁRZEA: UM RETRATO A PARTIR DE ESTUDOS EM PUBLICAÇÕES (2009-2019) (Português (Brasil))
Experiences in History Teaching
reflections and possibilities in 2023, Crato-CE
Edilânio Rodrigues Macário, Maria Aldejane Lopes Silva
1-11
VIVÊNCIAS NO ENSINO DE HISTÓRIA: REFLEXÕES E POSSIBILIDADES EM 2023, CRATO/CE (Português (Brasil))
Early Childhood Education
space for cultural learning
Valmir Rogério Torres
1-16
EDUCAÇÃO INFANTIL: ESPAÇO DE APRENDIZAGENS CULTURAIS (Português (Brasil))
Early Childhood Education at Maré in the post-pandemic scenario and didactic-pedagogical reconfigurations
Joyce Pereira Estani
1-11
EDUCAÇÃO INFANTIL NA MARÉ NO CENÁRIO PÓS-PANDÊMICO E RECONFIGURAÇÕES DIDÁTICO-PEDAGÓGICAS (Português (Brasil))
The memories that build me
with the word, the teacher
Gerviz Fernandes de Lima Damasceno, Idalina Maria Sampaio da Silva Feitosa Dias, Edmilson Rodrigues Chaves
01-10
AS MEMÓRIAS QUE ME CONSTROEM: COM A PALAVRA, O PROFESSOR (Português (Brasil))
Incarcerated genders, and the ills in criminal execution against the constitucional principle of the dignity of the human person
Mаurício Pеrеirа Barros
1-17
GÊNЕROS ЕNCАRCЕRАDOS Е АS MАZЕLАS NА ЕXЕCUÇÃO PЕNАL FАCЕ АO PRINCÍPIO CONSTITUCIONАL DА DIGNIDАDЕ DА PЕSSOА HUMАNА (Português (Brasil))
The use of unstructured materials as a way to enhance free play
Ananda Vieira dos Santos, Débora Andrade Lago, Graciele Oliveira Pires
1-15
O USO DE MATERIAIS NÃO ESTRUTURADOS COMO FORMA DE POTENCIALIZAR O BRINCAR LIVRE (Português (Brasil))
Developing the multiliterate perception in the school context of a kindergarten class
Ingrid Maciel de Sousa, Sarah Sales Nogueira Pereira, Stephanny Mesquita e Silva
1-13
DESENVOLVENDO A PERCEPÇÃO MULTILETRADA NO CONTEXTO ESCOLAR DE UMA TURMA DE INFANTIL (Português (Brasil))
Teacher's training profile from rural high schools in agrarian settlements in Ceará
Karla Raphaella Costa Pereira, Frederico Jorge Ferreira Costa
01-18
PERFIL FORMATIVO DOS PROFESSORES DAS ESCOLAS DE ENSINO MÉDIO DO CAMPO NO CEARÁ (Português (Brasil))
The New High School in discourse in opinionated journalism
conjuncture notes
Francisco Vieira da Silva, Emanuele Vitória de Oliveira Leite
1-16
O NOVO ENSINO MÉDIO EM DISCURSO NO JORNALISMO OPINATIVO: NOTAS DE CONJUNTURA (Português (Brasil))
Narratives
account of an individual with visual impairment in Higher Education
Vanderlei Balbino da Costa
1-13
NARRATIVAS: RELATO DE UM SUJEITO COM DEFICIÊNCIA VISUAL NO ENSINO SUPERIOR (Português (Brasil))
Qualis
10.29280
2527-0141
B1
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Keywords