EDITORIAL

Authors

  • Samuel Vinente Universidade Federal do Amazonas (UFAM)

Keywords:

Educação Especial. Diversidade. Educação Inclusiva.

Abstract

Research and Practice in Inclusive Education is the first scientific journal in Amazonas and the North Region, focused on the dissemination of knowledge in the area of ​​Inclusive Education. Since the first edition, we have had the internal support of the Dean of Technological Innovation (PROTEC), the Dean of Extension (PROEXTI), the Publisher of the Federal University of Amazonas (EDUA), the Faculty of Education (FACED) and the external support from the Postgraduate Program in Special Education (PPGEEs) of the Federal University of São Carlos (UFSCar).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Samuel Vinente, Universidade Federal do Amazonas (UFAM)

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Federal do Amazonas (2014) e Mestrado em Educação Especial (Educação do Indivíduo Especial) pela Universidade Federal de São Carlos (2017). Atualmente é doutorando em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) e Técnico em Assuntos Educacionais da Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre a Escolarização da Pessoa com Deficiência (GEPEPD-UFSCar). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Especial, atuando principalmente nos seguintes temas: Políticas públicas e Legislação educacional.

 

References

Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva, 2020

Published

2020-02-12

How to Cite

Vinente, S. (2020). EDITORIAL. Jornal Research and Practice on Inclusive Education, 3(5), 1–2. Retrieved from //periodicos.ufam.edu.br/index.php/educacaoInclusiva/article/view/7055

Most read articles by the same author(s)