REMOTE TEACHING FOR SPECIALIZED EDUCATIONAL ASSISTANCE STUDENTS

Authors

  • Rose Cristina Nunes Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA)
  • Carlos Dutra Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA)

Keywords:

Specialized Educational Service, covid-19, remote teaching

Abstract

In this pandemic period of COVID-19, the changes in interpersonal relationships between teachers and students happened abruptly, with access to knowledge and skills development performed in person having to be replaced by remote education. This work aims to bring aspects of the learning process of students with special educational needs (SEN) who receive Specialized Educational Care (AEE) in the Multifunctional Resource Rooms (SRM) of Elementary Education in the municipality of Uruguaiana / RS, through the perceptions of teachers who act in this important pedagogical space of schools. ESA teachers participated in this qualitative research by answering an open-ended questionnaire through which we obtained the following results: all participating teachers took training and / or training courses on education in this pandemic period and the answers regarding the scope remote activities were divergent, due to not all those responsible being able to carry out pedagogical assistance in their homes.

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Author Biographies

Rose Cristina Nunes, Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA)

Possui graduação em Educação Especial pela Universidade Federal de Santa Maria (2009), pós-graduação em Tecnologia da Informação e Comunicação aplicadas à Educação pela Universidade Federal de Santa Maria (2011), mestrado em Educação em Ciências pela Universidade Federal do Pampa (2020). Atualmente é professora de anos iniciais na E.M.E.F. Rui Barbosa e Professora do Atendimento Educacional Especializado na E.M.E.F. Dom Bosco, da rede Municipal de Educação de Uruguaiana. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Especial e Curricular.

Carlos Dutra, Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA)

possui graduação em Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1994), Mestrado em Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1997) e Doutorado em Ciências pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2001). Realizou Pós-Doutorado em Astronomia de 2001 a 2003 no Instituto Astronômico e Geofísico da USP. Atualmente é Professor Titular da Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA), onde ministra disciplinas na área de Matemática, Estatística e Astronomia. É professor orientador do Programa de Pós-Graduação de Educação Em Ciências: Química da Vida e Saúde onde desenvolve pesquisa e orientações na área de Ensino de Astronomia, Ensino de Física, Educação Ambiental e Contextualização do Ensino de Ciências em Educação Matemática

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Published

2024-10-29

How to Cite

Nunes, R. C., & Dutra, C. (2024). REMOTE TEACHING FOR SPECIALIZED EDUCATIONAL ASSISTANCE STUDENTS . Jornal Research and Practice on Inclusive Education, 5(8), e8021. Retrieved from //periodicos.ufam.edu.br/index.php/educacaoInclusiva/article/view/8021