DISCUSSIONS ABOUT AGROECOLOGY AND EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.38047/rct.v15.FC.2023.dha5.p.1.17Keywords:
Agroecology, Education, TransformaçãoAbstract
The article aims to chacacterize the concepts that support the theoretical foundations of Education in s conception os Agroecology as a Science and, to correlate the construction and development of society based on the epistemological bases suggested by authors who think about the formation of human beings individually and collectively from a social and historical perspective in the presente time.
Downloads
References
CAPORAL, Francisco R.; COSTABEBER, José Antônio. Agroecologia: alguns conceitos e princípios. Brasília, 2004.
CARVALHO, Isabel Cristina de Moura. Educação ambiental: a formação do sujeito ecológico. São Paulo: Cortez, 2012.
COSTA, Manoel B. B. Agroecologia no Brasil: história, princípios e práticas. 1.ed. – São Paulo, Expressão Popular, 2017.
FREIRE, Paulo. Educação e mudança. 2ª Edição. Paz e Terra. Rio de Janeiro, 1979.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Canoa do TempoEsta obra está licenciada com uma Licença <a rel =" license "href =" http: / /creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ ">