EDUCAÇÃO MATEMÁTICA INCLUSIVA CONTRIBUIÇÕES PARA A APRENDIZAGEM DE ESTUDANTES COM NECESSIDADES EDUCACIONAIS ESPECÍFICAS

Authors

  • Queite Fernandes Santos Lima INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA BAIANO
  • Carla Cristina Gaia dos Santos INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA BAIANO

Keywords:

Educação Matemática. Necessidades Educacionais Específicas. Prática pedagógica.

Abstract

This article presents the results of a research carried out in the early years of elementary school located in Bom Jesus da Lapa / BA. Our main objectives were: to identify the specific educational needs of the investigated students, analysing both the data from the regular class and the specific class; to analyse the school perception about these students in relation to the importance of mathematical education for their knowledge expansion; and to propose possible guidelines for the pedagogical work in this context. This is a case study research, in which semi-structured interviews and participant observation were used as instruments for data generation. The data is qualitatively analysed.

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Author Biographies

Queite Fernandes Santos Lima, INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA BAIANO

Especialista em Educação Matemática pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Baiano (IF BAIANO) e Graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB), DCHT - Campus-XVII. Discute Políticas Públicas para a Educação Inclusiva. Trabalhou como Auxiliar Administrativa (2011-2016). Atualmente atua como Assistente de Gabinete Na Câmara Municipal de Bom Jesus da Lapa - BAHIA

Carla Cristina Gaia dos Santos, INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA BAIANO

Licenciatura em Língua Inglesa e Literaturas Correspondentes pela Universidade Estadual de Maringá (UEM), com Bacharelado em Tradução (UEM) e segunda habilitação em Língua Brasileira de Sinais. Mestrado (2014-2016) e Doutorado (2017-2021) em Letras (PLE/UEM). Atualmente, meus interesses de pesquisas partem do campo do ensino de línguas adicionais na perspectiva da educação inclusiva. Sou professora no Instituto Federal do Paraná, Campus Telêmaco Borba.

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Published

2024-10-29

How to Cite

Lima, Q. F. S., & Gaia dos Santos, C. C. . (2024). EDUCAÇÃO MATEMÁTICA INCLUSIVA CONTRIBUIÇÕES PARA A APRENDIZAGEM DE ESTUDANTES COM NECESSIDADES EDUCACIONAIS ESPECÍFICAS. Jornal Research and Practice on Inclusive Education, 4(7), e7115. Retrieved from //periodicos.ufam.edu.br/index.php/educacaoInclusiva/article/view/7115