GIFTS MYTHS AND REALITIES: THE POINT OF VIEW OF MIDDLE SCHOOL TEACHERS
Keywords:
Altas Habilidades/Superdotação. Professores. Mitos.Abstract
This study investigated the myths about High Skills / Giftedness (AH / SD) that permeate the thinking of elementary school teachers at a school in the state of São Paulo, located on the east side of the city of São Paulo. Sixteen teachers participated in the research, two from each subject. Through a questionnaire about the myths surrounding HA / SD and about the academic training and professional experience of teachers, it was found that some mistaken beliefs still populate the thinking of teachers about students with HA / SD. Most teachers still believe that AH / SD is a characteristic that depends exclusively on environmental stimuli, that students with artistic gifts do not need stimulation as much as those with high math or language skills, than students with AH / SD they do not need special care and they perform well in all school subjects. The study also pointed out the precariousness with which the theme related to AH / SD and special education in general is addressed both in the initial training courses of teachers and in the collective hours of the school.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta revista oferece acesso livre imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico ao público proporciona maior democratização do conhecimento. Os direitos autorais são cedidos à Revista Eletrônica Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva.
Declaramos que todos os artigos submetidos ao periódico Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva são originais e não foram enviados para publicação em qualquer outro meio, como um todo ou uma fração. Também declaramos que, depois de ser publicado pela Revista Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva (UFAM), um artigo não será submetido a outra revista dentro de duas edições. Depois desta vez, nossa revista transfere os direitos de publicação para os autores, com uma autorização concedida pelo Conselho Editorial.