CONSTRUCTION OF AN ADAPTED TEACHING MODEL FOR BLIND PEOPLE: MAKING CELLS
Keywords:
Inclusion. Learning. Didactic resources.Abstract
The obligation to receive and enroll all students, regardless of their needs or differences, is very clear in Brazilian legislation, including those with some type of disability. However, it is essential that the student with special educational needs have effective conditions for learning and development, and it is the school's responsibility to offer specialized assistance to this clientele. Therefore, the aim of the present study was to enable the construction of didactic materials adapted “Animal and Vegetable Cells”, for blind students, in the teaching of Biology, and regarding the effectiveness of this resource for the teaching and learning of students in the Service Room Specialized Educational Program (AEE), from the Dom Gino Malvestio-Parintins / AM State School, under the coordination of scholarship holders of the CAPES / UEA Pedagogical Residency Program. Biology, which often presents in its contents activities that need not only to be viewed with the naked eye, but also to use equipment, such as magnifying glasses and a microscope, to visualize an invisible world, requires the teacher to adapt didactic resources, so that blind students can manipulate this material and when using tactile perceptions understand the content that is taught to them.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta revista oferece acesso livre imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico ao público proporciona maior democratização do conhecimento. Os direitos autorais são cedidos à Revista Eletrônica Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva.
Declaramos que todos os artigos submetidos ao periódico Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva são originais e não foram enviados para publicação em qualquer outro meio, como um todo ou uma fração. Também declaramos que, depois de ser publicado pela Revista Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva (UFAM), um artigo não será submetido a outra revista dentro de duas edições. Depois desta vez, nossa revista transfere os direitos de publicação para os autores, com uma autorização concedida pelo Conselho Editorial.