ORGANIZATION OF EDUCATION IN ANGOLA: ANALYSIS OF THE MAIN CHALLENGES OF ACCESS TO THE PRESCHOOL SUBSYSTEM IN THE NGOLA KILUANJE URBAN DISTRICT FROM 2018-2022

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29280/rappge.v9i3.16805

Keywords:

Educação, Direito à Educação, Educação Infantil

Abstract

This study aims to discuss the Organization of education in Angola, based on the legislation in force in the country. It involves analyzing the main challenges of access to the preschool subsystem in the Ngola Kiluanje Urban District. The study is based on qualitative methodology, analyzing bibliographic references and public documents. The discussion was based on public data from the Ministry of Education (MED), Yearbooks from the National Statistics Institute (INE), National Children's Institute, National Consultation Report, Analysis of Multiple Overlapping Deprivations and reports from UNICEF, one of the Angola within the scope of the development of the education sector. The results indicated a series of challenges faced by Angolan public schools, mainly in early childhood education,where the difficulty in accessing this subsystem is more pronounced in the peripheral regions of the country.

Keywords: Education; Right to education; Early Childhood education.

Author Biographies

Pedro Bernardo Pacheco Bunga, Universidade Federal de São Paulo - UNIFESP

Mestrando em Educação, na Universidade Federal de São Paulo - UNIFESP. Graduação em Gestão de Recursos Humanos pela Faculdade Anhanguera.

Ana Paula Santiago do Nascimento, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)

Possui graduação em Pedagogia (2004), Mestrado em Educação (2012) e Doutorado em Educação (2019) realizados na Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (FEUSP). Atualmente é Docente no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), Professora de Educação Básica,Técnica e Tecnológica na Universidade Federal de São (UNIFESP) com atuação na Coordenação de Pesquisa de Pesquisa, Extensão e Estágio. Foi Coordenadora do Núcleo de Educação Infantil - Escola Paulistinha de Educação (NEI - Paulistinha) e no Programa de Pós-Graduação em Educação da Unifesp Guarulhos. 

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Published

2024-12-31

How to Cite

BUNGA, P. B. P.; NASCIMENTO, A. P. S. do. ORGANIZATION OF EDUCATION IN ANGOLA: ANALYSIS OF THE MAIN CHALLENGES OF ACCESS TO THE PRESCHOOL SUBSYSTEM IN THE NGOLA KILUANJE URBAN DISTRICT FROM 2018-2022. Revista Amazônida: Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Amazonas, [S. l.], v. 9, n. 4, p. 1–23, 2024. DOI: 10.29280/rappge.v9i3.16805. Disponível em: //periodicos.ufam.edu.br/index.php/amazonida/article/view/16805. Acesso em: 7 jan. 2025.