INCLUSIVE EDUCATION AS A RESEARCH AREA: A VISION FROM THOMAS KUHN'S PARADIGMS
Keywords:
Ciência. Educação Inclusiva. ParadigmasAbstract
This article brings up a debate about the functioning of science and the role of the researcher in science itself. Draws a parallel between Thomas Kuhn's innovative theories on the progress of science, which goes through the pre-paradigmatic, paradigm, normal science, crisis and revolution / new paradigm phases, with the history of the evolution of Inclusive Education as a research area. To this end, Thomas Kuhn's work “The Structure of Scientific Revolutions” was used, which demonstrates the importance of the historical and philosophical aspects of science. It was concluded that Kuhn's theories favor the understanding of the historical and philosophical evolution process of Inclusive Education studies and all the paradigms, crises and revolutions that have brought to the understandings that people with disabilities have today. At the end, we established relationships between what was addressed and what we intend to develop in the research project.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta revista oferece acesso livre imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico ao público proporciona maior democratização do conhecimento. Os direitos autorais são cedidos à Revista Eletrônica Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva.
Declaramos que todos os artigos submetidos ao periódico Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva são originais e não foram enviados para publicação em qualquer outro meio, como um todo ou uma fração. Também declaramos que, depois de ser publicado pela Revista Pesquisa e Prática em Educação Inclusiva (UFAM), um artigo não será submetido a outra revista dentro de duas edições. Depois desta vez, nossa revista transfere os direitos de publicação para os autores, com uma autorização concedida pelo Conselho Editorial.