A EDUCAÇÃO AMBIENTAL DENTRO DA ATUAÇÃO DOS DOCENTES: REFLEXÕES ACERCA DO TEMA EM QUATRO ESCOLAS DA REDE PÚBLICA NO ESTADO DO ACRE, BRASIL

Authors

  • Valdemar Matos Paula Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre - IFAC
  • Emilim Cristina Muniz da Silva Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC)
  • Bruna Thais Oliveira Franco pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC).
  • Marinete Ramos Lemos Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC).

Abstract

ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE PERFORMANCE OF TEACHERS: REFLECTIONS ON THE THEME IN FOUR PUBLIC SCHOOLS IN THE STATE OF ACRE, BRAZIL

Abstract: The present study will address about an investigative work, developed within some Public Schools in the State of Acre. The study addresses the need to reflect on the performance of teachers in the state public network, with regard to the way in which each has taught Environmental Education to their students. To carry out the work adopted a methodology of semi-structured changes, if still a random choice for the choice of teachers from different teaching areas, in different schools, then we tried to understand and at the same time map which knowledge of each teacher on this subject, in addition, the teachers were willing to respond as denounced. Thus, after analyzing the data, it became possible to infer that most of the teachers interviewed are unaware of or do not address Environmental Education in their teaching practices, and little has been done in relation to teaching practices that mention this topic, thus leaving a gap in the learner's head, in the process of teaching and learning Environmental Education.

Keywords: Environmental Education; Public School Network; Environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Valdemar Matos Paula, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre - IFAC

Graduando de Ciências Biológicas pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre - IFAC, Bolsista PIBIC do CNPq exercendo atividade no IFAC. Membro do EDHu - Grupo de Pesquisa em Educação e Desenvolvimento Humano e membro da Rede Unida. Atualmente tem trabalhado em linhas de pesquisas referente à Educação, Ecologia, Etologia Animal e Biologia do Desenvolvimento. Tem interesse em estudos e pesquisas sobre Educação e Saúde Pública dentro da Amazônia.

Emilim Cristina Muniz da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC)

Acadêmica de Ciências Biológicas pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC). Atualmente finalizando o projeto de pesquisa, Levantamento da fauna de pequenos mamíferos (Rodentia e Didelphimorfia) e sua participação como potenciais reservatórios de zoonoses em fragmento de floresta isolado na Amazônia Sul Ocidental, Acre.

Bruna Thais Oliveira Franco , pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC).

Acadêmica de Ciências Biológica pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC).

Marinete Ramos Lemos , Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC).

Acadêmica de Ciências Biológica pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Acre (IFAC).

Published

2021-01-01