MULHERES E FILOSOFIA: POR UMA EDUCAÇÃO FEMINISTA

Authors

  • Yasmim Rejane Martins de Oliveira UEPA-Universidade Federal do Pará - UFPA
  • Manoel Ribeiro de Moraes Júnio Universidade do Estado do Pará - UEPA

Abstract

The movement in this article consists of reflecting on the many ways in which the curriculum teaches ways of being, how it is established in a space for the construction of gender differences, through subtle and refined mechanisms, almost imperceptible because they are naturalized. To support such an analysis, understand the role of the feminist movement both in claiming and guaranteeing women's rights, as well as in the construction of identity, and the instances to contribute to the debate on feminist education for all.

 

Keywords: curriculum; feminist movement.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Yasmim Rejane Martins de Oliveira, UEPA-Universidade Federal do Pará - UFPA

Professora de Filosofia da Educação Básica. Licenciada Plena em Filosofia – UEPA. É mestranda em Educação no Programa de Pós-Graduação em Educação Básica – UFPA.

Manoel Ribeiro de Moraes Júnio , Universidade do Estado do Pará - UEPA

Docente no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Religião – PPGCR/UEPA.

Published

2021-01-01