EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS EM TEMPOS DE PANDEMIA E ISOLAMENTO SOCIAL

Authors

  • Katiuscia da Silva Santos
  • Juarez da Silva Paz
  • Luís Alcoforado
  • Silvar Ferreira Ribeiro UNEB

Abstract

Considering the educational context during social isolation, imposed by COVID19, this text aims to analyze the difficulties of Youth and Adult Education subjects in carrying out school activities during the period of social isolation due to the Coronavirus pandemic. In order to explore the phenomenon of emergency remote teaching for EJA in a municipality in Bahia, it resorts to the case study strategy, using, as a data collection technique, narrative interviews with students and teachers of Youth and Adult Education, through the WhatsApp app , in 2020. Starting from a reflection on the subjects' speeches and the theoretical basis in some authors and documents, it was noticed that there is a methodological fragility of the school in providing means of remote activity, since the EJA public has its singularities as a modality of education and the methodologies used need to account for the specificities.

Keywords: Youth and Adult Education; COVID19 pandemic; Emergency Remote Teaching;

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Katiuscia da Silva Santos

Doutoranda em Difusão do Conhecimento, membro do Observatório em Educação de Jovens e Adultos do Território de Identidade do Sisal - OBEJA, e dos Grupos de Pesquisa Gestão, Educação, Ciência & Tecnologias para a Inclusão Social- GEC&TIS. Atualmente é Professora da Rede Municipal de Ensino de Araci-BA.

Juarez da Silva Paz

Doutorando em Difusão do Conhecimento, membro dos Grupos de Pesquisa Formação de Professores, Autobiografia e Políticas Públicas / Gestão, Educação, Ciencia & Tecnologias para a Inclusão Social e do Fórum EJA Recôncavo. Professor da Faculdade Brasileira do Recôncavo e do Colégio Municipal da Embira- Cruz das Almas.

Luís Alcoforado

Doutor em Ciências da Educação. Professor da Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação e Investigador do Grupo de Políticas Educativas e Dinâmicas Educacionais, do Centro de Estudos Interdisciplinares CEIS20), da Universidade de Coimbra.

Silvar Ferreira Ribeiro, UNEB

Pós-Doutorado pela Open University - Reino Unido; Doutor em Difusão do Conhecimento, Professor do Departamento de Ciências Humanas e Tecnologias (DCHT-UNEB); Professor Permanente do Programa de Doutorado Multi-Institucional e Multidisciplinar em Difusão do Conhecimento. Líder do Grupo de Pesquisa Gestão, Educação, Ciência & Tecnologias para a Inclusão Social.

Published

2023-04-27