Getting to know the Judiciary:

the practice of an Internship in Legal Psychology

Authors

Keywords:

law, assistance, legal psychologist, basic internship

Abstract

The practices of psychology often meet with several other areas of knowledge, whether in health, human, or social aspects, which occurs in the case of law, which works with the maintenance of order, civility and compliance with laws, which because you deal with people you will need to interact with the sciences that study human beings, their behaviors, desires, ways and ways of organizing themselves collectively, legal psychology addressed here deals with these issues where there is interaction between two areas, also becoming a vast field of activity for psychologists and a rich learning environment for undergraduates looking to learn more about this aspect of psychology. This article aims to bring the practical experience of these students on the journey of personal and academic development who opted for an internship in the legal environment, where they were able to observe the professional's attitude in this area, understand the terms and ways in which the environment works, in addition to have the opportunity to immerse yourself in a reality completely different from the classroom, thus providing great learning and convenience and encouraging the expansion of ideas about psychology itself, thus avoiding psychology being referred only to the office or clinic during the course.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mauro Batista Negreiros, Faculdade de Tecnologia da Amazônia

Mestre em Psicologia pela Universidade Federal do Amazonas - UFAM. Especialista em Saúde Metal, Álcool e Outras Drogas pela Universidade Estadual do Amazonas – UEA. Especialista em Docência do Ensino Superior pela Faculdade Kuriós. Bacharel em Psicologia pela UFAM. Docente da Faculdade de Tecnologia da Amazônia – FATEC. Membro do Laboratório de Psicologia Fenomenológico-Existencial LABFEN (FAPSI/UFAM). Supervisor no Projeto de Extensão Plantão Psicológico em escolas do sistema público de ensino em Manaus. E-mail: m.b.negreiros@hotmail.com Orcid: https://orcid.org/0000-0002-0535-4567

Jane da Silva Paes, Universidade Federal do Amazonas

Mestranda em Psicologia pela Universidade Federal do Amazonas - UFAM. Especialista em Psicologia Clínica de Base Fenomenológica pelo Instituto de Ensino Vision. Especialista em Saúde Coletiva pela Faculdade Venda Nova do Imigrante (FAVENI). Bacharela e Psicologia pela UFAM. Licenciada em Pedagogia pela Faculdade Única de Ipatinga (FUNIP). Professora do curso de Psicologia da Faculdade Metropolitana de Manaus (FAMETRO). Preceptora em Psicologia na Pós-graduação em Saúde Pública com ênfase em Estratégia de Saúde da Família (UEA/ESAP). Coordenadora Adjunta da Liga Acadêmica de Psicologia Fenomenológico-Existencial (LAPFE/UFAM). Membro do Laboratório de Psicologia Fenomenológico-Existencial LABFEN (FAPSI/UFAM). Supervisora no Projeto de Extensão Plantão Psicológico em escolas do sistema público de ensino em Manaus. E-mail: janedasilvapaes@gmail.com Orcid: https://orcid.org/0000-0001-9683-8518

Alice Guimarães de Sales, Faculdade de Tecnologia da Amazônia

 

Graduanda em psicologia pela faculdade de tecnologia do Amazônia – FATEC. E-mail: alicegsaless@gmail.com. Orcid: https://orcid.org/0009-0002-3760-8135

Cristina Pereira da Silva, Faculdade de Tecnologia da Amazônia

 

Graduanda em psicologia pela faculdade de tecnologia da Amazônia – FATEC. E-mail: cp592974@gmail.com Orcid: https://orcid.org/0009-0001-3614-3885

João Vítor Araújo Freitas, Faculdade de Tecnologia da Amazônia

 

Graduando em psicologia pela faculdade de tecnologia do Amazônia – FATEC. Email: thevituur@gmail.com. Orcid: https://orcid.org/0009-0008-5381-8806

Marlyse Pantoja de Almeida, Faculdade de Tecnologia da Amazônia

 

Graduanda em Psicologia pela Faculdade de Tecnologia da Amazônia – FATEC.  E-mail: marlysepantoja@gmail.com Orcid: https://orcid.org/0009-0004-43570625

Published

2024-07-26