BNCC AND ENGLISH LANGUAGE: REFLECTIONS AND IMPLICATIONS IN THE PROCESS OF LEARNING FROM READING

Authors

Keywords:

English language; Basic education; Teaching English; Methodology; Foreign language.

Abstract

This research has the proposal to reflect on the teaching of the English language in basic education based on the relations between the National Curricular Common Base (Base Nacional Comum Curricular - BNCC, in portuguese) and its purposes for English. Based on a bibliographical review, we intend to expand the studies on the teaching of English Language, allowing new perspectives for the teaching process, thus being a facilitator in the learning process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Débora Lopes de Oliveira, Uni-ANHANGUERA/Goiás

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Goiás – Uni-ANHANGUERA.

Renato de Oliveira Dering, PPGLL/UFG e Uni-ANHANGUERA/Goiás

Doutorando em Letras e Linguística pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Professor Assistente no Uni-ANHANGUERA (Centro Universitário de Goiás). É líder/pesquisador no grupo de pesquisa FORPROLL (CNPq/UFVJM). Também participa dos grupos de pesquisa INTERARTES (CNPq/UFG) e OBIAH (CNPq/UFG). Desenvolve pesquisas na área de Letramentos e nas relações entre Letras e Ensino.

References

ANTUNES, I. Muito além da gramática: por um ensino de línguas sem pedras no caminho. 3º ed. São Paulo: Parábola, 2007.
BRASIL. Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília: MEC. 2017. Disponível em: < http://basenacionalcomum.mec.gov.br/images/BNCC_20dez_site.pdf > Acesso 20 maio 2018.
CORACINI, M. J. (Orgs.). Interpretação, autoria e legitimação do livro didático. Campinas: Pontes, 1999.
JOLY, M. C. R. A.; SANTOS, L. M.; MARINI, J. A. S. Uso de estratégias de leitura por alunos do ensino médio 1. Disponível em: < http://docplayer.com.br/42852701-Uso-de-estrategias-de-leitura-por-alunos-do-ensino-medio-1.html >. Acesso em: 22 mai. 2018.
KLEIMAN, A. Oficina de leitura: teoria e prática. 9ª Ed. Campinas: Pontes, 2002.
MARACUZZO, P. O papel da leitura crítica no ensino de inglês como língua estrangeira. Disponível em: < https://periodicos.ufsm.br/LeC/article/view/28981 >. Acesso em: 22 mai. 2018.
MONTREZOR, B. M.; SILVA, A. B. A dificuldade no aprendizado da Língua Inglesa. Cadernos UniFOA. Volta Redonda, ano IV, n. 10, agosto. 2009.

Published

2018-06-30