BNCC AND ENGLISH LANGUAGE: REFLECTIONS AND IMPLICATIONS IN THE PROCESS OF LEARNING FROM READING
Keywords:
English language; Basic education; Teaching English; Methodology; Foreign language.Abstract
This research has the proposal to reflect on the teaching of the English language in basic education based on the relations between the National Curricular Common Base (Base Nacional Comum Curricular - BNCC, in portuguese) and its purposes for English. Based on a bibliographical review, we intend to expand the studies on the teaching of English Language, allowing new perspectives for the teaching process, thus being a facilitator in the learning process.
Downloads
Download data is not yet available.
References
ANTUNES, I. Muito além da gramática: por um ensino de línguas sem pedras no caminho. 3º ed. São Paulo: Parábola, 2007.
BRASIL. Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília: MEC. 2017. Disponível em: < http://basenacionalcomum.mec.gov.br/images/BNCC_20dez_site.pdf > Acesso 20 maio 2018.
CORACINI, M. J. (Orgs.). Interpretação, autoria e legitimação do livro didático. Campinas: Pontes, 1999.
JOLY, M. C. R. A.; SANTOS, L. M.; MARINI, J. A. S. Uso de estratégias de leitura por alunos do ensino médio 1. Disponível em: < http://docplayer.com.br/42852701-Uso-de-estrategias-de-leitura-por-alunos-do-ensino-medio-1.html >. Acesso em: 22 mai. 2018.
KLEIMAN, A. Oficina de leitura: teoria e prática. 9ª Ed. Campinas: Pontes, 2002.
MARACUZZO, P. O papel da leitura crítica no ensino de inglês como língua estrangeira. Disponível em: < https://periodicos.ufsm.br/LeC/article/view/28981 >. Acesso em: 22 mai. 2018.
MONTREZOR, B. M.; SILVA, A. B. A dificuldade no aprendizado da Língua Inglesa. Cadernos UniFOA. Volta Redonda, ano IV, n. 10, agosto. 2009.
BRASIL. Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília: MEC. 2017. Disponível em: < http://basenacionalcomum.mec.gov.br/images/BNCC_20dez_site.pdf > Acesso 20 maio 2018.
CORACINI, M. J. (Orgs.). Interpretação, autoria e legitimação do livro didático. Campinas: Pontes, 1999.
JOLY, M. C. R. A.; SANTOS, L. M.; MARINI, J. A. S. Uso de estratégias de leitura por alunos do ensino médio 1. Disponível em: < http://docplayer.com.br/42852701-Uso-de-estrategias-de-leitura-por-alunos-do-ensino-medio-1.html >. Acesso em: 22 mai. 2018.
KLEIMAN, A. Oficina de leitura: teoria e prática. 9ª Ed. Campinas: Pontes, 2002.
MARACUZZO, P. O papel da leitura crítica no ensino de inglês como língua estrangeira. Disponível em: < https://periodicos.ufsm.br/LeC/article/view/28981 >. Acesso em: 22 mai. 2018.
MONTREZOR, B. M.; SILVA, A. B. A dificuldade no aprendizado da Língua Inglesa. Cadernos UniFOA. Volta Redonda, ano IV, n. 10, agosto. 2009.
Downloads
Published
2018-06-30
Issue
Section
SEÇÃO TEMÁTICA
License
The copyright belongs to the Hon Journal in Mishi - Multidisciplinary Japanese Studies and to the authors of each article. All work or part of it, when quoted or used, must be referenced.